søndag 24. februar 2013

Bryllupssko i boks! :)

Hyppige oppdateringer på bloggfronten er tydeligvis ikke min (vår?) sterke side, selv om det var det som var planen. Men det blir vel med bloggen som med bryllupsplanlegginga ellers; det er ikke noe vi stresser med.... Alt ordner seg til slutt ;)

De som derimot stresser litt mer er våre respektive mødre; hva slags farge på duker, hvilke servietter, hvem skal bake kaker, hvor skal folk sitte, har vi tenkt på ditt og datt? Selv synes vi vi har det meste under rimelig kontroll, enkelte ting får man bare ikke gjort før dagen er litt nærmere, så her i huset ser vi ingen grunn til bekymring! ^^,
Litt planlegging, organisering og innkjøp foregår likevel i kulissene, men foreløpig vil vi ikke avsløre for mye og heller beholde noe av overraskelsesmomentet. Men en ting er sikkert; det kommer til å bli så BRA, og vi gleder oss litt mer for hver dag som går!

En ting jeg dog kan dele er at jeg prøvde brudekjolen min for første gang for et par uker siden - og den var for laaaaaang.... At den ikke passer perfekt var jeg jo klar over før jeg tok den på, den ble bestilt i min størrelse, men jeg var forberedt på å gjøre visse tilpasninger. At den derimot var så lang som den viste seg å være var jeg ikke helt forberedt på, og i og med at kjolen er slik at den ikke egner seg veldig godt til å legges opp så min kjære mor bare en løsning;

"Du må bare finne deg noen sko med høye hæler".
"Jammen mamma, jeg hadde tenkt å ha flate sko, jeg ser ut som et rådyr på gjæringsfylla i høye hæler, du vet jo at jeg ikke kan gå i sånt!"
"Vel - det må du. Får øve deg litt da vettu! Jeg bestiller ikke prøvetime for tilpasning av kjolen før du har sko som passer til, så se nå å få rævva i gir og få kjøpt deg noen sko!".

Og jeg sier bare; det var ikke videre enkelt!
For å ikke se totalt latterlig ut i bryllupet måtte jeg da ha hæler som 1) ikke var for høye og 2) var litt tykke, så det går an å balansere oppå der samt at hælene ikke synker ned i gressplenen når jeg går. Og dermed er utvalget betraktelig redusert, for da ender man opp med slike gammeldagse hverdagssko som gamle damer bruker. Med veldig tykke hæler. Ikke pent.
Jeg var innom utallige skobutikker på nett (brandos.no skal faktisk ha skryt for sitt store utvalg i bryllupssko, men fant liksom ingenting som jeg virkelig likte), og jeg kikket på både hvite og grønne sko, i og med at grønt er temafargen vår og derfor gjerne kunne gå igjen i skoene. Dog uten særlig hell... Hadde egentlig lagt det hele litt på is, til jeg så en annonse på en annen bryllupsside jeg var innom, og der var de! Også på salg da gitt ^^,


Se så søte da! For ja, ordet er søt - ikke sexy, stilsikkert eller in akkurat, men jeg digger dem! Og til den fine prisen på rett under 50 euro, samt at de ankom på døren bare 4 dager etter at de var bestilt er noe jeg kan like. De ble bestilt fra lightinthebox.com. Hvordan kvaliteten er over tid er ikke godt å si ennå, men skoene passer perfekt og jeg har overhodet ingenting å si på servicen!
Tenker eventuelt å bytte ut båndet der med grønt silkebånd, så får jeg litt av fargen inn i skoene også! Gode å gå i er de også, så nå skal de bare gåes godt inn samtidig som jeg øver meg på (litt) høye hæler, så blir det nok så bra så...

Null stress - lenge til september ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar