tirsdag 3. juli 2012

Farger! (Eller mangel på sådanne, ifølge den mannlige part...)


Selv om det er godt over et år til bryllupet, har vi (les: jeg) rukket å tenke gjennom det meste allerede – hvordan vi vil ha det og hva vi må huske på. Det er i hvert fall hva jeg tror. Google har vært en god venn i planleggingen så langt, både når det kommer til ulike alternativer, hva vi kan forvente oss av utgifter og ikke minst inspirasjon og andres erfaringer! Gull verdt..! Har kommet over skrekkhistorier om brudepar som har glemt alt fra sko til bruden, fotograf, transport og brudebuketter. Hvordan det er mulig er litt utenfor min fatteevne, men ting kan jo skje når man er stressa eller skal planlegge et bryllup på kort tid.

En del av hva vi planlegger (igjen; kanskje mest meg, siden Tony ikke er like fascinert og overbegeistret over alle aspekter ved et bryllup som jeg er), kommer til å dukke opp her på bloggen. Selvsagt uten å avsløre for mye, for hvordan det blir i sin helhet vil vi skal være en liten hemmelighet fram til den store dagen!

So here we go; FARGER!

Én ting var sikkert fra dag 1, og det var at dette aldri skulle bli noe overdådig rosa barbie-bryllup! Eller en annen typisk ”jentefarge” om du vil. Man er to om å gifte seg, og i dette tilfellet er den ene parten en mann, så da synes jeg det blir litt overkjøring å skulle ha rosa servietter, rosa bordpynt, sukkersøte rosa invitasjoner og bordkort, og – gud forby – rosa slips på brudgommen. Derfor måtte det bli en litt mer nøytral farge, noe som naturlig kunne gå igjen i invitasjoner, bordpynt, blomster og dekorasjoner. Litt etter hvert sa det seg egentlig selv; jeg skal ha eføy i brudebuketten, i og med at dette er en av mine favorittplanter, og dermed ble grønt fargen som mest sannsynlig kommer til å prege bryllupet vårt, sammen med hvitt og sølv.
Jeg ser for meg at det egentlig kan bli ganske pent! Tony satser jeg på å overbevise gjennom det neste året, han er i grunn med på tanken, men er skeptisk til at det kanskje kan bli for lite farger… Ord som enkelt og stilfullt har han ingen forståelse for, så vi får jobbe litt med saken utover høsten.



Litt inspirasjon...









Det eneste som er helt fastsatt er egentlig eføyen... Så får vi se etterhvert eventuelt hvilke andre blomster, samt pynt og dill-dall som blir med på bordene...!

Sånn ser jeg det altså for meg nå. Spør meg gjerne igjen om et halvt års tid, det ville overraske meg stort om jeg ikke har forandret litt mening.... 

2 kommentarer:

  1. Artig! Her skal jeg følge med! :)

    "Ord som enkelt og stilfullt har han ingen forståelse for, så vi får jobbe litt med saken utover høsten." Heheh, morsomt skrevet :D

    SvarSlett
  2. Jeg liker tankene dine om fargene. Selv leker jeg meg med grønn, gul, kremhvit, hvit og sølv, som noen tanker om mitt bryllup. Ikke alle fargene så klart, men er alltid gøy med litt inspirasjon. Og som du sier, er jo ikke sikkert du mener det samme om et halvt år :-)

    SvarSlett